Начало Mediapool.bg Европейски медии към Тома Биков: Отразяваме корупцията ви безплатно
0

Европейски медии към Тома Биков: Отразяваме корупцията ви безплатно

0

Европейски медии, с които се е свързал брюкселският сайт "Юроактив" (Euractiv), отрекоха вчерашното обвинение на депутата от ГЕРБ Тома Биков, че публикациите им за България са платени, като посочиха, че подобни практики са им чужди. Тома Биков отправи обвиненията в предаването "Още от деня" по БНТ. Водещата изрази учудване от твърдението му, на което той репликира, че подобна "услуга" не струвала особено скъпо. След протестите на 2 септември в западните медии излязоха редица критични материали за управлението на Бойко Борисов и на главния прокурор Иван Гешев. Според медийни специалисти съществено е, че пресата в Германия, която досега си е затваряла очите за управлението на ГЕРБ, сега е в авангарда на критиките, отбелязва "Юроактив". "След като "Юроактив" изпрати имейли до редакциите на "Дойче Веле", "Шпигел", "Би Би Си", "Гардиън", "Евронюз", "Политико", "ИЮОбзървър", започваха да валят опровержения. Редакциите подчертават, че не приемат външно заплащане, за да информират читателите и зрителите си, защото това би било грубо нарушение на професионалните им задължения и на журналистическата етика. Сред реакциите във Фейсбук много са мненията, че внушението на Биков за подкупността на западните медии почива върху собственото му – и на ГЕРБ – разбиране за работа с четвъртата власт. То със сигурност върши работа у нас, но не и в чужбина", пише "Юроактив". "Ние не сме получили нито един сигнал за оттеглена подкрепа от страна на Европейската народна партия (ЕНП). Това, което се разиграва в европейската преса, са директно платени публикации от българи", заяви Биков пред БНТ в петък. Запитан обаче кои медии и публикации визира, той не можа да посочи конкретно. "Понеже нямам доказателства, няма как да кажа конкретна публикация, но една не малка част от тях са си поръчки", каза Биков. "Европейските медии между другото също вземат пари", допълни той без да посочи кои точно визира. "Ехее, колко хора, които да поръчват в България, не е толкова скъпо. Не мога да казвам имена", каза Биков. За продължаващите вече 73 дни протести срещу правителството на Бойко Борисов и главния прокурор Иван Гешев, както и за проблемите с корупцията у нас, пишат не само издания от Западна Европа, а и отвъд океана. С материали, отразяващи обстановката у нас, излязоха "Ди Цайт", "Ди Велт", вестник "Райнпфалц", "Шпигел", "Индипендънт", "Евроактив", "Евронюз", "The Brussels Times", "Политико", "Интелинюз", "Гардиан", Полски институт за международни отношения, "Файненшъл Таймс" (ФТ), американската медия The World и други, припомня БГНЕС. Междувременно от медийната програма за Югоизточна Европа на германската фондация "Конрад Аденауер" отправиха остра критика към Тома Биков заради изказването му за западните медии, които взимат пари. От фондацията обявиха, че сериозните медии в Германия не взимат пари за статии, особено свързани с България. На страницата си във "Фейсбук" от медийната програма на "Конрад Аденауер" посочват, че като член на парламентарната комисия по културата и медии са отправили покана към Биков за разговор, но той така и не отговорил. "С удоволствие щяхме да Ви разкажем, че поне в сериозните медии в Германия, никой не взима пари, за да прави репортажи – особено за текстове относно България", пишат от медийната програма. В началото на седмицата германското списание "Шпигел" публикува свое разследване, според което българското правителство и тогавашният главен прокурор Сотир Цацаров са помогнали на Турция в преследването на няколко опоненти на режима в Анкара и по този начин са нарушили международни конвенции и правни принципи. Изданието се позовава на секретни съобщения от турското посолство в София. Конкретният случай, за който "Шпигел" писа, е депортирането на Абдула Бююк. Борисов все още не е коментирал случая, а Цацаров отрече твърденията в разследването. Бююк пък обяви, че съди България в Европейския съд по правата на човека. Фондация "Конрад Аденауер" е политическа фондация, близка до Християндемократическия съюз на Германия (ХДС), от който е и канцлерът Ангела Меркел – един от най-близките на Борисов европейски лидери. По-рано днес съпредседателят на "Демократична България" Атанас Атанасов заяви, че "Шпигел" е проправителствено немско издание и като такова съгласува информацията, която пуска, с германското правителство. "За мен всичко това означава, че то е оттеглило подкрепата си за Бойко Борисов", каза още Атанасов. Източник: Mediapool.bg